Mittwoch, 11. April 2012

OCM to skrót od angielskiej nazwy Oil Cleansing Method

Witam,
OCM - czyli oczyszczanie skory twarzy za pomoca naturalnych olejkow - od jakiegos juz czasu stosuje te wlasnie metode zarowno  do demakijażu jak i codziennego oczyszczania twarzy -jej zalety to:
* doskonale oczyszczone pory 
* gładka skóra,
* nienaruszony płaszcz lipidowy skóry i jej pH oraz regulacja wydzielania sebum:)

i musze przyznac ze jak na razie jestem z niej  bardzo zadowolona:)
Zawsze uwazalam, że skórę można dobrze umyć tylko i wylacznie  przy pomocy kosmetyków drogeryjnych z syntetycznymi składnikami. Często jednak zaburzają one naturalną gospodarkę lipidową skóry, gdyż zmywają cenną warstwę ochronną. Efekt to nadprodukcję sebum, czyli efekt zupelnie odwrotny do zamierzonego. Dzieki metodzie  OCM mamy do czynienia z prostą zasadą każdy tłuszcz dobrze rozpuszcza się w tłuszczu,
OCM delikatnie oczyszcza   nie naruszajac przy tym  naturalnego płaszcza lipidowego naszej skóry, dlatego może być stosowana  przez osoby ze skora  łojotokową i trądzikową. Najbardziej zbliżony do ludzkiego sebum pod względem struktury i konsystencji jest olej rycynowy - dlatego znalazl tutaj swoje kluczowe miejsce. Ja do sporzadzenia  mojego OCM uzywam oliwki HIPP, ktora nie zawiera substancji zapachowych, uważanych za alergizujace olejków eterycznych, barwników, substancji konserwujących, emulgatorów, parabenów i surowców pochodzenia zwierzęcego.

Przygotowanie mieszanki , proporcje:
Potrzebujemy
 niewielki zamykany pojemnik (ja wykorzystalam ten po oliwce),
olej rycynowy oraz oleje bazowe (Oliwka Hipp).
Zależnie od rodzaju naszej cery przygotowujemy odpowiednią mieszankę w proporcjach:
   10% oleju rycynowego na 90 % oleju bazowego( w moim przypadku oliwka HIPP) - dla skóry suchej,
20% oleju rycynowego na 80% oleju bazowego – dla skóry mieszanej,
30% oleju rycynowego na 70 % oleju bazowego – dla skóry tłustej,
 Pamietajmy jednak  aby mieszanka  nie straciła swoich właściwości musimy przechowywac ja  w zaciemnionym miejscu np: w szafce ,

Sposob oczyszczania twarzy taka wlasnorecznie przygotowana mieszanke olejowa:
1. Na lekko zwilzona twarz ( ale nie oczyszczona wczesniej zadnymi detergentami po prostu nie umyta) nanosimy niewielką ilość mieszanki olejowej
2. Masujemy twarz olejem przez ok.1 min. ze szczególnym uwzględnieniem problematycznych miejsc
3. Ręczniczek moczymy w ciepłej wodzie i dalikatnie wykręcamy- nastepnie  przykładamy do twarzy, delikatnie go dociskając - wazne zeby recznik nie byl zbyt goracy
4.  Po chwili sciagamy recznik z twarzy i  ponownie moczymy go w ciepłej wodzie i jeszcze raz , przykładamy do twarzy - delikatnie ścierajac  pozostałości oleju - czynnosc powtarzamy
5.  Na koniec moczymy  ręcznik w zimnej wodzie -  nakładamy na twarz tym razem zimny recznik lekko go dociskajac  (w ten sposób zamkniemy uprzednio otwarte pory)
Jesli odczuwamy potrzebe nalozenia jakiego kremu na twarz  to teraz po takim dokladnym oczyszczeniu mozemy to zrobic:)

Naprawde polecam jesli ktos jeszcze nie probowal:)

5 komentarze:

  1. Kochana, dziękuję Ci za ten post :)
    Myślę, że jeszcze kilka dni i moje mleczko do demakijażu się skończy i startuję z OCM :)
    Zapraszam na nowy post :)

    AntwortenLöschen
  2. Przyznam, że zaintrygowałaś mnie tymi olejkami, ale trochę się obawiam tej metody. Mam nieznośnie tłustą cerę i nie znosze kiedy twarz mi się świeci :(

    AntwortenLöschen
  3. sprobuj - ja tez tak myslalam - co przy tlustej cerze myc olejkami?? to bede sie niemilosiernie blyszczec!!!!! - a jednak nic takiego nie jest... - idealnie oczyszczona twarz zero blysku i oleju!!!! do zmywania polecam sciereczki z mikrofibry te male

    AntwortenLöschen
  4. no to koniecznie muszę przetestować :)

    AntwortenLöschen
  5. A ja mam problem :) Oczywiscie bym sobie zrobila, bo nawet mam opakowanie z pompka, ALE?
    Na Cyprze nie mam zielonego pojecia gdzie kupic olejek rycynowy, a oliwki z hippa to nie sadze ze dostane.
    Wiec jedna wielka lipa :((
    Musze poczekac az polece do polski w takim razie

    AntwortenLöschen